Chì ghjè un tubu à raggi X?
I tubi à raggi X sò diodi à vacuum chì operanu à alte tensioni.
Un tubu à raggi X hè custituitu da dui elettrodi, un anodu è un catodu, chì sò aduprati rispettivamente per chì u bersagliu sia bombardatu cù elettroni è u filamentu per emette elettroni. Tramindui i poli sò sigillati in alloggiamenti di vetru o ceramica à altu vuotu.
A sezzione d'alimentazione di u tubu à raggi X cuntene almenu un alimentatore à bassa tensione per riscaldà u filamentu è un generatore d'alta tensione per applicà una alta tensione à i dui poli. Quandu un filu di tungstenu passa abbastanza corrente per creà una nuvola d'elettroni, è una tensione sufficiente (di l'ordine di kilovolt) hè applicata trà l'anodu è u catodu, a nuvola d'elettroni hè tirata versu l'anodu. In questu mumentu, l'elettroni scontranu u bersagliu di tungstenu in un statu d'alta energia è d'alta velocità. L'elettroni d'alta velocità ghjunghjenu à a superficia di u bersagliu, è u so muvimentu hè improvvisamente bluccatu. Una piccula parte di a so energia cinetica hè cunvertita in energia di radiazione è liberata in forma di raggi X. A radiazione generata in questa forma hè chjamata bremsstrahlung.
Cambià a currente di u filamentu pò cambià a temperatura di u filamentu è a quantità di elettroni emessi, cambiendu cusì a currente di u tubu è l'intensità di i raggi X. Cambià u putenziale d'eccitazione di u tubu à raggi X o sceglie un bersagliu differente pò cambià l'energia di u raghju X incidente o l'intensità à diverse energie. A causa di u bumbardamentu di elettroni à alta energia, u tubu à raggi X funziona à alta temperatura, ciò chì richiede un raffreddamentu furzatu di u bersagliu anodicu.
Ancu s'è l'efficienza energetica di i tubi à raggi X per generà raggi X hè assai bassa, attualmente, i tubi à raggi X sò sempre i dispositivi di generazione di raggi X più pratichi è sò stati largamente aduprati in strumenti à raggi X. Attualmente, l'applicazioni mediche sò principalmente divise in tubi à raggi X diagnostichi è tubi à raggi X terapeutichi.
Data di publicazione: 05 d'aostu 2022